سی ار ام Microsoft Dynamics 365/CRM

اگر سوالی برای شما پیش آمده است با متخصصان شرکت لوناتِک تماس بگیرید.

سی ار ام مایکروسافت قدرتمند ترین پلتفرم نرم افزاری مدیریت ارتباط با مشتری در جهان است. سی ار ام مایکروسافت مجموعه ای کامل از ابزارها برای تطبیق دادن انواع نرم افزارها با فرایند ها و نیازهای شرکت شما میباشد. مایکروسافت تنها کمپانی در دنیاست که میتواند نرم افزار داینامیک خلق کند. اگر اسم نرم افزار را بطور کامل بخوانید نوشته شده است Microsoft Dynamics CRM به این معنی که قابلیت پویا برای سازگاری با شرکت شما را دارد.                                                                      نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان(Microsoft Dynamics CRM) با قابلیت­‌های منحصر به فرد خود این امکان را برای سازمان‌­ها فراهم می‌­کند تا تمامی امور مشتریان  را به صورت کاملا یکپارچه مدیریت نمایند. در این سیستم فعالیت­‌های فروش، خدمات و بازاریابی به صورت یکپارچه مدیریت می‌­شود. مدیریت فرایندها و گردش­ کارها، ارتباطات متنوع و یکپارچه، از مزایای این نرم افزار محسوب می­‌شوند. اگر بخواهیم این تعریف را باز کنیم می توان چنین گفت که مدیریت ارتباط با مشتری از فعالیتهای بازاریابی که قبل از خرید انجام میشوند تا فروش و فعالیتهای پس از فروش که برای حفظ مشتری و افزایش رضایت وی انجام میشود را در بر میگیرد. به عنوان مثال شما تبلیغات می کنید، به تماسهای مشتریان پاسخ می دهید، برخی از درخواست ها را پی گیری میکنید و … این ها همه فعالیتهای در حوزه مدیریت ارتباط با مشتریان هستند.  نرم افزار مایکروسافت سی آر ام باعث میشود این فعالیتها نظم بگیرند، فراموش نشوند و یا با تغییر پرسنل از بین نرفته و بسیاری مزیت دیگر …

تاریخچه نرم افزار

مایکروسافت با تولید نرم افزار  ورژن یک در سال ۲۰۰۰ از پائین ترین رده نرم افزار ها کار خود را شروع کرد و در سال ۲۰۱۱ موفق شد رتبه یک نرم افزار سی آر ام در جهان باشد. این غول نرم افزاری در سال ۲۰۱۱ توانست بعد از ارائه نرم افزار CRM، پلتفرم XRM ( Anythings relationship Management ) یعنی مدیریت ارتباط با هرچیزی را در دل CRM عرضه کند. در سال ۲۰۱۷ مایکروسافت نرم افزار خود را برابر با ERP قرار داد و با ترکیب با بزگترین پلتفرم خود در ERP نرم افزار جدید خود را با نام Microsoft Dynamics 365 عرضه نمود.

نقاط ضعف

مایکروسافت CRM نرم افزار پرقدرتی است به همین دلیل هزینه های سخت افزار و توسعه آن بسیار است که اگر توسعه این نرم افزار توسط افراد متخصص پیاده سازی شود تمام هزینه های خود را جبران خواهد نمود.
لوناتک امروزه با راه اندازی سرویس ابری مشکل هزینه سخت افزاری را حل نموده است.

قابلیت ها

تمامی امکاناتی که یک نرم افزار سی ار ام احتیاج دارد شامل: مدیریت ارتباط با هرچیزی از بازاریابی گرفته تا فروش و خدمات پس از فروش، منابع انسانی تا اتوماسیون اداری، طراحی فرم به صورت بی نهایت، تعریف فرایندهای سازمانی، هماهنگی و یکپارچگی بین اعضای سازمان و …

نقاط قوت

 به راحتی می توان گفت که اگر شما درخواستی داشته باشید و در مایکروسافت CRM قابل اجرا نباشد، مطمئن باشید در هیچ نرم افزار سی آر امی در دنیا قابل پیاده سازی نیست.
مایکروسافت CRM به توسعه دهندگان این امکان را می دهد درصورتیکه شرکت نیازی داشته باشد و درون نرم افزار گنجانده نشده باشد آن را با پلاگین نویسی بصورت کاملا استاندارد حل کنند. ولی این را بدانید که قدرت این نرم افزار به حدی است که کمتر پیش می آید شرکت های کوچک و متوسط نیاز به توسعه برنامه نویسی داشته باشند.   

مایکروسافت CRM خود به تنهایی دارای ابزارهای قدرتمندی است که بدون داشتن دانش برنامه نویسی به شما امکان توسعه نرم افزار را می دهد.

سی ار ام Microsoft Dynamics 365/CRM
مدیریت ارتباط با مشتری

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش، از مهم‌ترین مسائلی است که سازمان‌ها بر اساس آن ارزیابی میشوند. ممکن است سازمان شما خدماتی باشد و یا بعد از فروش محصولات خود، مشتریان نیاز به پشتیبانی و ادامه همکاری با شما را داشته باشند، بنابراین نباید ارتباطتان با مشتری قطع شود. علاوه بر آن می‌بایست به منظور ارائه خدمات بهتر، یکپارچگی کاملی بین واحد فروش و خدمات سازمان برقرار شود. با استفاده از نرم افزار سی ار ام مایکروسافت به راحتی می توانید درخواست های خدمات پس از فروش و یا پشتیبانی را دریافت نموده، منطبق با فرآیندهای سازمان آنها را اولویت بندی و برنامه ریزی کنید و برای پاسخ دهی آنها را به کارشناس مربوطه ارجاع دهید تا در نهایت با ارائه خدمات بهتر سبب افزایش بهره‌وری سازمان خود شوید. در ادامه به منظور خدمت رسانی بهتر به مشتریان برخی از قابلیت های نرم افزار Microsoft Dynamics CRM را معرفی میکنیم: ♦ امکان تعریف تمامی خدمات قابل ارائه در سازمان شما ♦ ایجاد فعالیت‌های خدماتی بر اساس خدمات تعریف شده ♦ ثبت درخواست‌های مشتـریان ♦ مدیریت هوشمند موارد ارائه شده از طرف مشتری ♦ قرار دادن توضیحات و فعالیت‌های اجرایی لازم در کارتابل‌های کاری مربوطه به صورت خودکار و هدایت شده ♦ ثبت قراردادها به کمک قالب‌های از پیش تعریف شده ♦ ثبت قرار ملاقات‌ها ♦ مدیریت پروژه ها ♦ مدیریت دارایی و اموال

بازاریابی و فروش

نرم افزار Microsoft Dynamics CRM با بهـره‌گیری از قابلیت‌های منحصر به فرد خود به کاهش هزینه‌ و افزایش فروش سازمان شما کمک می‌کند. در ادامه به چند مورد از قابلیت های آن اشاره میکنیم:♦ امکان ثبت فرصت‌های بالقوه فروش ♦ امکان تبدیل فعالیت‌هایی مانند تماس تلفنی به یک فرصت بالقوه فروش ♦ واجد شرایط و یا عدم واجد شرایط کردن یک سرنخ تجاری ♦ امکان ایجاد همزمان مشتری، شخص و فرصت برای یک سرنخ تجاری ♦ پیش‌بینی پتانسیل بازار با تحلیـل بر روی فرصت‌های ایجـادشده توسط کاربران♦ ایجاد سریع و آسان پیش فاکتور همراه با لیست قیمت‌های تعریف شده ♦ بازنگری پیش فاکتورها تا تأیید نهایی مشتری و حفظ نسخه‌های قبلی ♦ ایجاد سفارش بر اساس پیش فاکتـور تأیید شده ♦ ایجاد فاکتـور بـر اساس سفارش ایجاد شـده ♦ امکان تعریف لیست‌های بازاریابی استاتیک و داینامیک ♦ مجهز به گزارش ساز و داشبوردهای مدیریتی به صورت اختصاصی برای هر کاربر ♦ مدیریت زمان و هزینه ها ♦ حفظ و مدیریت پاسخ‌های گرفته شده از مشتریان ♦ تحت نظر داشتن و حفظ اطلاعات مربوط به رقبا ♦ تعریف اهـداف مورد نظـر سازمـان و دنبال کردن آنها به کمک معیارهای سنجش اهداف ♦ امکان ارزیابی عملکرد فروش سازمان ♦ ساخت بینهایت گزارش ♦ مدیریت سرنخ ها، فرصتهای تجاری، مشتریان، اشخاص، پرسنل سازمان، تامین کنندگان ♦ مدیریت خدمات قبل و بعد از فروش

پیاده‌سازی سفارشی سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)

قبل از شروع پروژه مرحله ی شناخت مشتریان به صورت کامل اجرا می‌شود، سپس متخصصین لوناتِک با تحلیل اهداف، استراتژی‌ها، فرایندها و سایر نیازمندی‌های سازمان شما، اقدام به تولید راهکار اختصاصی برای ارتباط با مشتریان میکنند. این راهکار جوابگوی کلیه نیازمندیهای سازمان خواهد بود و با تکیه به امکانات این بستر قدرتمند، آشنا و انعطاف‌پذیر، بهترین راهکارها در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

فرایندها و گردش کارها

گردش کار ابزاری داینامیک است که به شما اجازه می‌دهد به صورت خودکار، بسیاری از وظایف کسب‌وکار، در محدوده زمانی مشخصی انجام شود و لیستی از کارها را در آن تعریف کنید. در مایکروسافت Crm هیچگونه محدودیتی برای آن وجود ندارد. برای مثال به جای اینکه همواره وظایف پرسنل خود را بابت یک رویداد در سازمان به آنها گوشزد کنید میتوانید فرآیند مربوطه را سیستماتیک نموده تا به صورت خودکار فعالیت‌های لازم ، به فرد مربوطه محول گردد، وظایفی هم‌ چون ارسال ایمیل، قرار ملاقات و … همچنین میتوانید با ماژول ناتیفیکیشن (Notification) برای اطلاع رسانی به کاربران به دلایل مختلف اعم از اطلاع رسانی از وظیفه ای که به آنها محول شده است یا جلسه ای که به آن دعوت شده اند و… استفاده کنید.

سفارشی سازی و توسعه ی Microsoft Dynamics CRM

به دلیل وجود تفاوت در نیازهای هر سازمان‌ که ناشی از تفاوت در ماهیت کسب‌وکار، سیاست‌ها و استراتژی‌ها، نوع فعالیت و فرآیندهای آنها می‌باشد امکان سفارشی‌سازی و توسعه سیستم سی آر ام، از مهم‌ترین قابلیت‌های آن محسوب می‌شود. این قابلیت نرم افزار CRM امکان سفارشی‌سازی و توسعه از سطوح جزئی همچون تغییر فیلدها، فرم‌ها و نماها تا توسعه کل سیستم و افزودن زیر سیستم‌های متعدد را شامل می‌شود. پیاده‌سازی چنین تغییراتی در اکثر سی آر ام های داخلی و ایرانی نیاز به زمانی طولانی برای کدنویسی و تست برنامه دارد، اما مدل سفارشی‌سازی مایکروسافت سی آر ام به صورتی توسعه داده شده است که سفارشی‌سازی را با قابلیت اطمینان بالا و در بازه زمانی کوتاه امکان‌پذیر می‌سازد.

مدیریت سطح دسترسی به اطلاعات

استفاده از این قابلیت به ما کمک میکند تا با تعریف نقش‌های مختلف برای کاربران، سطح دسترسی آنها را مشخص کنیم . به طور واضح تر برای کاربران مختلف توسط مدیر سیستم نقش‌های امنیتی تعریف میشود که تنها فیلدهایی که برای انجام کارهایشان به آن نیاز دارند نشان داده شود و اطلاعات غیرمرتبط به جایگاه آنها در سازمان نمایش داده نمیشود. ضمن آنکه کاربر می‌تواند داشبوردهای شخصی نیز مطابق نیاز خود ایجاد نماید.

یکپارچگی کامل با سیستم تلفنی Voip

یکپارچگی سیستم های تلفنی ویپ (Voip) با نرم افزار Microsoft Dynamics Crm بدون محدودیت در برند سیستم تلفنی سازمان شما، از قابلیت های این نرم افزار میباشد. شما میتوانید به آنچه برای یکپارچه نمودن اطلاعات خود در تماس‌های تلفنی نیاز دارید دست پیدا کنید از جمله: مشاهده اطلاعات تماس گیرنده به صورت خودکار و به محض رخ دادن تماس بر بستر مایکروسافت سی ار ام در صفحه ی مانیتور کاربران.

کاتالوگ محصولات

یکی از معضلات شرکت هایی که چندین محصول دارند مدیریت و به روز رسانی کاتالوگ محصولات است. نرم افزار سی ار ام امکان ثبت کاتالوگ محصولات را فراهم می کند. این قابلیت در کنار امکان اتصال آن به پورتال شرکت باعث می شود تا تغییرات شما بر روی کاتالوگ محصولات به صورت خودکار به پورتال اینترنتی یا فروشگاه شما نیز انتقال داده شود.

بانک اطلاعات مشتریان

در نرم افزار سی ار ام امکان تعریف مشتریان حقیقی و حقوقی وجود دارد و شما می توانید افراد حقیقی را به مشتریان حقوقی متصل کنید و یا برای مشتریان زیرمجموعه تعریف کنید. این قابلیت ها در کنار امکانات فرم سازی که اجازه می دهد فیلدهای مورد نیاز خود را به سیستم اضافه کنید. باعث می شود که یک بانک جامع از اطلاعات مشتریان در اختیار داشته باشید و برای اهداف مختلف از آن استفاده نمایید.

یکپارچگی با سایر محصولات مایکروسافت

یکپارچگی و اتصال با دیگر نرم افزارها همچون Microsoft Excel ،Microsoft Word ،Microsoft SharePoint ،outlook، voip، فکس، فیسبوک، لینکداین و … از طریق وب سرویس ها از ویژگی های دیگر نرم افزار مایکروسافت سی آر ام میباشد. همچنین دارای اپلیکیشن موبایل (اندروید، ویندوز فون، ios) نیز میباشد که نسخه موبایل نرم افزار مایکروسافت CRM امکان دسترسی به اطلاعات را به کمک تلفن همراه و تبلت‌ها فراهم می‌کند.
نمایش محیط مایکروسافت سی آر ام

هرگونه سوالی دارید تماس بگیرید. همشهریان عزیز در اصفهان میتوانند درخواست جلسه پرزنت حضوری داشته باشند تا بهتر با نرم افزار آشنا شوند.