چه چیزی در Windows 11 جدید است؟
ویندوز ١١، با تغییرات متعددی از جمله تغییر طراحی در رابط کاربری، منوی Start جدید، تسک منیجر جدید و ویژگی‌های جدید و بهبود یافته همراه شده است. هم اکنون، چشمگیرترین پیشرفت مربوط به منوی Start این ویندوز بوده است. این منو، در Task Manager گنجانده شده است. اما کاربران می‌توانند آن را در سمت چپ قرار دهند. سایر ویژگی‌های برجسته ویندوز ١١، عبارتند از:

– ویژگی جدید برای ویجت‌های اخبار مربوط به علایق و دسترسی سریع به اخبار شخصی، پیش بینی آب و هوا، بازار سهام و مواردی از این قبیل

– ویژگی جدید Snap Layouts، به شما امکان می‌دهد تا بتوانید پنجره‌ها را تنظیم کنید.

– هم اکنون، مایکروسافت Teams در ویندوز ١١ ادغام شده است و می‌توانید از طریق آن، با دوستان و همکاران خود تماس برقرار کنید.

– پشتیبانی DNS-Over-HTTPS: جستجوهای رمز گذاری شده با DNS برای دور زدن سانسور و امنیت بیشتر

– اپ استور جدید مایکروسافت

– رابط کابری بهینه شده برای File Explorer

– پشتیبانی از Auto HDR
این نسخه از ویندوز ١١، شامل پشتیبانی مستقیم از اپ‌های اندرویدی نمی‌شود. با استفاده از این ویژگی، می‌توانستید برنامه‌های اندرویدی را بر روی رایانه خود اجرا کنید. اما گفته می‌شود که تا اواخر امسال، این قابلیت به ویندوز ١١ اضافه خواهد شد. ویندوز ١١ نیز از چرخه حیات ٢۴ ماهه نسخه‌های Home و Pro در کنار عمر ٣۶ ماهه نسخه‌های Enterprise و Education بهره مند خواهد برد. اما در حالی که ویندوز ١١ از ویژگی‌های جذاب و جالبی برخوردار است، مواردی بر بحث نیز وجود دارند.

بسیاری از ویژگی‌هایی که ما به آن‌ها علاقه مند هستیم، در ویندوز ١١ حضور ندارند. به طور مثال، دیگر نمی‌توانید با راست کلیک کردن بر روی Task Manager از قابلیت‌های دیگری بهره گیری کنید. عدم توانایی گروه بندی پنجره‌های باز یک برنامه در Task Manager، یکی دیگر از ویژگی‌های مفقود شده و آزار دهنده است. به عنوان مثال، اگر در حال استفاده از Notepad باشید، ویندوز ١١ تنها یک آیکون از این اپ را به شما نشان می‌دهد.
بنابراین، برای پیدا کردن پنجره‌های مورد نظر با مشکل مواجه خواهید شد. در همین حین، ویندوز ١١ به شما اجازه نمی‌دهد تا با کشیدن یک فایل در نوار وظیفه، آن را در یک برنامه دیگر اجرا کنید. مایکروسافت نیز از اهمیت این ویژگی‌ها مطلع بوده است. در هر صورت، اگر بدون حضور قابلیت‌هایی از این دسته، نمی‌توانید با ویندوز ١١ کنار بیایید، فعلاً از نصب نسخه نهایی ویندوز ١١ امتناع کنید. هرچند که ابزارک‌هایی برای بازیابی این ویژگی‌ها وجود دارند. اما آن‌ها، پولی هستند.